Saturday 10 December 2011

lembaran cinta pudar

"Sayang...surat ini ku tulis dikejauhan malam... 
Ketika hujan gerimis... 
Biarpun bercinta dengan mu sungguh indah... 
Namun memutuskannya aku terluka... 
Tapi biarlah kekecewaan hari ini 
Dari nanti kehilangan harga diri 
Aku telah tiba dipenghujung kesabaran 
Sebelum lebih menderita 
Biarlah aku yang memberikan keputusan..." 

Noktah dibaris akhir... 
Ku redha keputusan suratan takdir 
Telah lama menunggu 
Masa yang berharga sesia berlalu 
Kau memberi harapan yang 
Palsu... 

( korus ) 
Oh... oh... 
Kerana tiada 
Pendirian yang nyata 
Kututupi lembaran 
Cinta pudar... 

Tiada ketelusan 
Tiada keberanian 
Lama menanti 
Jawapan pasti 
Terkulai kini 
Mimpi... Mimpi... 


Dengan lembaran ini 
Akan tiada lagi 
Yang asyik menghitung hari dalam mimpi 
Oh... mimpi... 

"Selesai surat ini kau tatapi... 
Aku harap kau mengerti... 
Setelah ini antara kita 
Akan tiada pertemuan lagi..."







pernah dgr tak lagu ni?
lagu nyanyian Dato' Siti Nurhaliza..
dari aku sekolah men kot dh wujud lagu ni..
agak kurang popular..tapi aku suka..
melodi & lirik terasa dekat di hati dari dulu hingga kini...

dalam hidup ini..
memang perlu ada keberaniaan..
kdg-kdg ada yg lebih suka memilih penderitaan daripada kebahagiaan..
itu suatu tindakan yg teramat bodoh..
hidup hanya sekali..
kenapa perlu kita persiakan...
rugi-rugi...

moral of the story..
Hargailah 'Keindahan & Kebahagiaan" di depan mata sebelum ia berlalu pergi..

assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment