Tuesday 3 April 2012

Rindu Sesekali Menjengah

psstttt hohhohoh..(buang abuk jap)kesik kesik kesik (menyapu jap)lame betul tggl blog ni..nampak dh usang dah ... (^_^)hihihihihi..

ok ok lah..lame x melalaut.. :p

Assalammualaikum...apa kabar semua?? ceh ceh ceh mcm ramai jer yg menyinggah disini eh hehe rindu nak berceloteh disini..

sibuk sesgt! masa mcm tak cukup 24Jam..upssss!! adakah itu alasan plg bagus utk kita gunakan if kite tak sempat solat..if kite tak sempat memperbayakkan ilmu???... hmmm dh tentu sgt tdk blh digunakan... kan kan..setuju tak?semakin hari semakin ada sesuatu yg mengetok pintu hati...sering terbayang dalam fikiran...

nak kongsi sikit blh tak?tentang suatu mimpi yang dtg menjengah malam hari...
' malam tu aku mimpi didatangi arwah ibu saudara aku..die kate.. kenape biarkan sejadah tu jarang-jarang digunakan..dalam 1 hari kan mesti digunakan sebanyak 5 kali..tapi kamu gunakan hanya beberapa kali saja kan... lepas berkata begitu arwah pun hilang entah kemana' dan aku terjaga dari tido..terpandang sejadah yg terbentang di lantai..sama mcm dalam mimpi tadi.. aku lupa nak lipat selepas solat tadi... bagai ada rasa yang menikam dalam hati...

ya..aku gagal membentuk hati ini menjadi khalifah dan zaujah yang sempurna walau tidak sesempurna Saidatina Khadijah di muka bumi ini....

ingin aku kekalkan istiqamah itu..tapi sekuat-kuat aku.. gagal jua...

aku rindu untuk berkongsi bait-bait ilmu Allah dengan alim ulamak..aku rindu untuk berkongsi tazkirah dengan bait-bait indah zikrullah..

ya.. aku rindu santapan buat rohani ku ini...


sering kali aku jatuh didalam pencarian ini..moga ada kekuatan untuk berhijrah moga beroleh istiqamah buat selama-lamanya selagi ajal belum menjemput...insyaallah...


No comments:

Post a Comment