Monday 23 April 2012

Angan & Sedar

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua..

Hari ni aku nak sharing sikit tentang angan & sedar aku..upss!!mcm lagu mawi la..he he he

ok.. go to topik utama yang ingin aku kongsikan.. semua orang ader cita-cita kan? hmm...kalau takde memang lah.. tak tau lah nak golongkan dalam kategori aper...hihihi aku adalah seorang yang bercita-cita tinggi..kadang-kadang cita-cita aku tu melampaui batas.. ngeh! nak tau macam mana..aku bercita-cita sangat nak jadi cantik molek,kurus lidi ala-ala artis tu..yang santek-santek..tapi! diet malas! huhu..memang teruk kan..tu namanya 'Hangit-hangit tahi ayam" ...hahaha....tak lah..aku tak de perasaan pun nak sesantik sesangat..aku bersyukur dengan apa yang aku ada..atlest cukup sifat tubuh badan sebagai seorang manusia... 

aku rase tu bukan cita-cita kot..tu angan-angan mat jenin hahaha.... tapi!
percaya tak dari angan-angan tulah datangnya kenyataan...dari impian tu lah datang nya kejayaan...

sejak dari sek.rendah lagi aku dah bercita-cita nak jadi seorang ahli perniagaan..cita-cita hokies bukan angan-angan...so setiap apa yang aku bayangkan aku bakal menjadi seorang 'businesswoman' peh! berangan sampai ke bintang....

Korang rasa ada peluang tak aku nak capai cita-cita tu? 

Jika dinilai dari sekolah men. pun aku sanggup tukar kos... actually aku sepatutnya sambung tingkatan 4 untuk kos sains tulen..tapi! aku tukar masuk kelas Ekonomi.. sebab ! dalam fikiran aku tak de pun perasaan nak jadi  doktor apatah lagi nak jadi ahli saintis..sangat membayangkan cita-cita aku tu sampai kelangit kan..

so bila sampai ke universiti pun kompom lah aku sambung dalam bidang ekonomi jugak...

tapi cita-cita tanpa usaha pun hanya akan jadi debu-debu yang berterbangan kan...

bukan setakat tu .. masa lepas SPM pun..parents aku siap belikan jajan (ade yang xtau jajan tu ape)huhu cekedis tau x?kalau tak tau cari sendiri hihihi..parents aku belikan makanan ringan untuk aku jual..haha..tapi bukanlah besar-besaran pun..just bukak stall kecik depan rumah....yang pembeli pun dikalangan sepupu sepapat aku..kompom tak kaye hahaha...dan kompom lah tak miskin even aku jual kat dieorang dengan separuh harga ...untung jauhhhhh la...tapi sebab minat n nak abiskan masa tunggu result SPM...

Dan selepas-selepas tu pun aku ada lah jugak wat bisnes kecik-kecik...cuma nak memulakan sesuatu yang lebih besar aku jadi tak yakin...

Maka! setiap hari aku memikirkan untuk mencapai cita-cita aku yang kadang-kadang aku rasa macam mustahil ... boleh ke? berani ker?boleh kaya tak? oh Oh Oh itu yang paling penting huhuhu....

Aku dah temui satu jalan..idea tu datang pada hari jumaat yang barakah...amin...

Tapi idea jerk..bertindak?oh aku sangat risau... tapi sesekali keyakinan tu datang menjengah...dengan pengalaman yang sedikit ini..harap-harap aku dikurniakan segala kekuatan..dan kekusutan ini akan terlerai...amin..

Tiada kejayaan tanpa usaha... tiada usaha tidak tercapai segala impian...

wah!!! wah!! cik miena bersemangat..caiiiyukkkk!!! tapi apa-apa pun sebelum keputusan yang tepat dan benar.. istikharah adalah yang terbaik... amin......









akan ku genggam api hingga jadi bara!












No comments:

Post a Comment