Wednesday 25 April 2012

Bingung

Giler Kentang punye bosan.. huhu..mukadimah yang sangat tidak bagus utk di gunakan (jgn contohi!)

Assalammualaikum........


Malas rasa nye..nak buat hape pun malas...fikiran agak lembap.. hati rasa kering..jiwa macam kontang..memang sentap punya perasaan.. agak merepek aku coretkan..tapi itu yang berdendang sayang..dalam hati ada taman..tapi taman yang layu dan kusam..Oh! tak wajar dituruti kerna hanya memakan diri..demi sesuap nasi punca rezki harus dihayati....






Bingung!itu ingin aku katakan..kenapa?dan mengapa? bila dikaji jawapannya..hm!tiada yang besar untuk dirunsingkan..sekadar perkara biasa yang menjadi hidangan mental dan fizikal..ikut hati ingin dimuntahkan..biar lega beban disimpan...tapi! takdir tertulis fitrahnya begitu..

Entah mengapa terasa ingin bangkit menentang.. sombong dan ujub sudah sebati dalam sanubari... mana bisa  dipisahkan..

takdir aku bertemu kamu yang begitu.. amarah makanan rohani kamu.. takbur itu sahabat kamu..tapi mengapa aku masih disisi kamu.. kerna!aku yakin hati mulia masih menjadi milik kamu biarpun ia hanya sebesar zarah yang terbang melayang...

apa yang aku termampu..hanya doa dalam sujudku...

monolong : aku



Lama dah aku tak  bermonolog macam ni..hehehe... mood begitu yang datang..aku layankan sahaja!kerja masih melambak tak pernah surut...hati rasa bosan melambung-lambung..tapi aku ingat...dalam hidup ini kita tak perlu kerap merasa gundah gulana resah gelisah ungkit mengungkit apatah lagi mengeluh dan keluh kesah..hehehe..macam sama saja bunyi nya ya...


untuk berjaya perlu motivasi yang tinggi walaupun aku selalu rasa putus asa tidak yakin apatah untuk meyakini... perlu aku ingatkan diri untuk pandaang kebelakang..aku pernah jatuh tersungkur dan hampir tidak bernyawa...tapi aku gagah menentang..aku gagah berdiri..mengalah aku pasti tawani...jadi perlu aku ingat pada diri...YAKIN ITU PASTI.....




No comments:

Post a Comment