Thursday 26 January 2012

geMuk part II

huhuhu....

topik..x lain x bkn..kan kan kan...

isu gemuk gemuk gemuk!
sebab aku sedar aku semakin gemuk


xpercaye??? ade kwn lame yg x pecaye if aku bg tau coz..dr dulu aku mmg terkenal dgn alergic perkataan gemuk ni....bl bdn naik terlampau compom aku akn stop makan..tapi skrg dh terbalik lah..org ckp ape pun..org Kutuk ..aku...Tetap makan..dengan senang hati lagi tu...hihihi




tgk ni tgkk!!







ni  x nampak gemuk sgt..ade lg yg real nye nampak Mok Mok.!!
tapi segan lah nak tunjuk hiiii (bengang giler!)




so??point nye...ape salah jadi gemuk...hadoiii...aku x mintak pun makan org pun...tp pau org belanje tu ade la selalu hahaha.....jumpa org A...aduh mok mok nye kau..jumpe org B dah xkenal dah awak gemuk sgt..jumpa org C bulat nye kau....!!!!^&*())__887955$%%^&....


pastu kene kutuk lagi tu...hadoiii...berdose ke jadi org gemuk??huu..kalau aku ari-ari dok pot pet pot pet ngn dieorg masalah kegemukan ku yg luar biase ni..hokies la kalau nak kutuk-kutuk...aku maafkan lah sebab aku dah menanahkan telinge dieorg,,,tapi,,,!!kalau aku xde kacau dieorg tu yg dieorg sibuk-sibuk sgt kenape??...hiihiihiii

nampak macam marah sgt kan..tapi percaya tak...??..aku tak rase ape-ape pun..aku rasa macam sonok nyeee makan....ngeh ngeh ngeh.... kalau dulu yap! aku akan rase bengang teramat..pas tu kompom aku tak makan,,,tapi seriusly..aku dah kronik...otak aku dah tak rase nak begang-bengang..otak aku rasa mcm condifent jerk..upss salah confident...

faktor apakah itu????hmm....entah lah aku pun tak pasti..mgkin faktor umur..atau mungkin faktor..ade orang sayang giler kat aku..syg ke?? huhuhu....hentahlah...

tapi one of the factor is mind set kot..coz before ni aku dah set...tak nak diet terlampau..nak mkn berkhasiat supaya blh dapat baby...kire senang pegnant la..pastu aku se lepas berpantang aku nak betul-betul jaga badan...

mybe lah faktor tu..but syg seribu kali syg..untill now aku masih x preggy lg....lepas tu dpt pulak gangguan horman..mybe d sebabkan berat bdn yg naik mendadak...

tapi..aku msh tak blh berdiet...aduhai...sebab dalam jiwa ni suam-suam kuku rase hati nak kurus...

kronik-kronik.......

hmmmm


aku masih tak de jawapan dan masih membakar hati...tapi yg terbakar adalah semangat makan...

i'm luv eat!!what can i do???

1 comment:

  1. sabar mien..mgkn org yg br jumpa mien mungkin terkejut ...biasalah tu...akak pernah alami keadaan mien ni..hg akak dh preggy ni pun ada yg kata 'eh, awk yg dtg rumah makcik.yg dr gemuk ari2 jd kurus kan?,"..sebenarnya susah nk jd kurus ni klu x kuat kesungguhan nk diet & displin..semuanya terpulang pd masing2x nya kehendak..ada org nk diet utk sesuatu sebab tersendiri..ttg preggy tu,bersbr ...i/allah akak doakan semoga ia menyusul hendaknya..fhm sgt pe yg mien & suami rs...pernah merasakannya smpi menangis air mata pun...

    ReplyDelete