Tuesday 1 November 2011

cepat masa berlalu

pejam celik,tidur bgn,makan minum,berak kencing (upss!),
pergi keja,balik keja,& bla bla..
dah bertemu nov'11...
sgt gerun menatap tarikh yg semakin pantas berputar..
oh!masa...begitu pantas hingga tak terasa detik-detik,
hari-hari,musim-musim yg telah dilalui..
hampir kepenamat 2011...
oh!oh!oh!
banyak lg yg belum terlaksana..

dengan tugas yg tinggi ibarat pencakar langit,,haks! (mcm menipu jerk hihi)
masa ini seperti tak terasa...
aku semakin berdebar menanti berakhirnya 2011..
kenape erk??

aku ade tugas yg mesti disiapkan sebelum berakhirnya 2011..

arggh!Risau..
risau risau risau

paling merisaukan bila hati mulai merewang..huhuhu...
dah bertahun buat keje asik nak RUSHING jerk....hmmm...
letih la..tak boleh nak lega sejak 2tahun disini...
tapi itulah yg harus dibayar utk mencari sesuap nasi..
hingga bersuap-suap masuk ke mulut aku ha ha ha!

tapi aku harus kuat...
harus berfikir kearah positif..
harus berfikir menjalankan tugas dengan sepenuh hati...
supaya rezki yang masuk ke mulut ini..adalah rezki yg halal...
dan itulah juga yg dinamakan tanggungjawab....

so setiap pagi tanamkan azam WAJIB berubah!
Wajib menjadi lebih rajin & bermotivasi.
itulah yg dinamakan Tanggungjawab..
dan juga pegangan hidup ku selama ini..
laksanakn sehabis baik biarpun pulangannya tidak setimpal..
laksanakan laksanakan laksanakan
mungkin hari ini bukan rezki kita..
tapi berkat kesabaran..
dimasa hadapan kita akan dapat lebih dr yg sepatutnya..

kenape sampai mcm tu sekali eh perasaan yg wujud ney??
huhuhu...itu adalah kerana...aku mengharapkan sesuatu yg lebih mencabar!
sesuatu yg mampu menambah nilai tambah yg ada dalam diri aku...
maka ..... aku harus menanamkan didalam diri..
bahawa...apa jua yg kita lakukan biarlah dgn ikhlas...


maka maka maka....berfikir lah secara positif....kita NYAH kan yang negative ya sayang-sayang :P

No comments:

Post a Comment